ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္ႏွင့္ ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္ထားေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ျမန္မာအစိုးရက တနွစ္ခြဲခန္႔ပိတ္ထားရာမွ ယေန႔နံနက္ ၇ နာရီခြဲခန္႔တြင္ ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ေပးလိုက္သျဖင့္ ရပ္နားထားရသည့္ တရား၀င္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္ စတင္ေနၿပီျဖစ္သည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ တာ၀န္ရွိသူမ်ားတက္ေရာက္ေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားဖြင့္ပြဲကို တံတားအလယ္တြင္က်င္းပခဲ့ၿပီး ျမန္မာဘက္က ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ နယ္ျခားေကာ္မတီဥကၠဌ ဗိုလ္မႉးႀကီး သက္ခိုင္ဦးႏွင့္ ထိုင္းဘက္က ဗိုလ္မႉးႀကီး အူကရစ္ႏို႔ကန္ဖဲ တို႔က ဖဲႀကိဳးျဖတ္ ဖြင့္လွစ္ေပးသည္။
ဖြင့္ပြဲတက္ေရာက္လာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ဒု ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က“အခုလို တံတားျပန္ဖြင့္ ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ျပန္လည္ျပဳလုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာျဖစ္တယ္၊ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ဒုတိယ အႀကီးဆံုးကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ျဖစ္တယ္”ဟု ေျပာသည္။
တံတား ပိတ္ထားသည့္ ကာလအတြင္း ထိုင္းကုန္သည္မ်ားဘက္က လစဥ္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၃၀၀၀ ခန္႔ ဆံုးရံႈး ေနရသည့္
ျပႆနာမ်ား မရိွႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္ ႏွစ္ဘက္အစိုးရ တာ၀န္ရိွသူမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ရိွသည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီး ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္း ကလည္း ေျပာသည္။
“ျမန္ဘက္က တံတားကို ပိတ္ထားတာ တႏွစ္ခြဲရိွေတာ့မယ္၊ တံတား တလပိတ္ရင္ ထိုင္းဘက္က ဘတ္သန္း ၃၀၀၀ ေလာက္ ကုန္သြယ္မႈဆံုးရံႈးတယ္၊ တႏွစ္ခြဲနီးပါးဆိုေတာ့ ဘီလီယံနဲ႔ ခ်ီးၿပီးဆံုးရံႈးတယ္၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္မီွခိုသူေတြလည္း အခက္အခဲျဖစ္ၾကရတယ္၊ ဒီေန႔ကစၿပီးကုန္စည္ေတြ ျမန္မာဘက္ စပို႔ၿပီျဖစ္လို႔ ပံုမွန္ကုန္သြယ္ေရး ျပန္ေရာက္ရိွတဲ့ အတြက္ အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတယ္”ဟု ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္း က ဆိုသည္။
ယေန႔နံနက္မွစ၍ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္သည့္ယာဥ္မ်ား အျပန္အလွန္ေျပးဆြဲလ်က္ရိွၿပီး ျမ၀တီရိွ ခရီးသည္ပိ႔ု႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္မ်ားလည္း ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ ခရီးစဥ္ကို ေျပးဆြဲေနၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ ကုန္သည္တဦးျဖစ္သည့္ မရီက“တံတားဖြင့္လိုက္ေတာ့ ျပႆနာေတြနည္းသြားတယ္လို႔ ေျပာရ မယ္၊ ျမ၀တီ ကေန မဲေဆာက္ ကားစီးရံုပဲ၊ အရင္လို ကားတတန္ ေလွတတန္ အလုပ္မရႈပ္ေတာ့ဘူး၊ တရား၀င္ ကုန္သြယ္ေရး ျပန္ ဖြင့္လိုက္တဲ့ အတြက္ ထိုင္းကုန္နဲ႔ ျမန္မာ ကုန္ေတြကို အရင္လိုေအာက္လမ္းကေန ခိုးသယ္စရာမလိုေတာ့ဘူး၊ ထိုင္းနဲ႔ကုန္သြယ္ရာ မွာလည္း ျမန္မာကုန္သည္ေတြ နစ္နာမႈမရိွေတာ့ဘူး”ဟု ေျပာသည္။
ယင္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို နယ္စပ္လံုၿခံဳေရး အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရက ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၈ ရက္ ေန႔က စတင္ပိတ္ခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ရပ္ဆိုင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တံတား အရွည္မီတာ ၄၂၀ ရိွသည့္ ထိုခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၿပီး တံတား တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ပင္ ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္လည္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ပြဲက်င္းပရာ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားဖြင့္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ ကရင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္း ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႔ႏွင့္အတူ ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ ႀကီးဌာန၏ ၀န္ႀကီးအႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ Mr Phronphong Nopphalit ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႔၀င္မ်ားသည္ အဆိုပါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ပြဲသို႔တက္ေရာက္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ တာ၀န္ရွိသူမ်ားတက္ေရာက္ေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားဖြင့္ပြဲကို တံတားအလယ္တြင္က်င္းပခဲ့ၿပီး ျမန္မာဘက္က ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ နယ္ျခားေကာ္မတီဥကၠဌ ဗိုလ္မႉးႀကီး သက္ခိုင္ဦးႏွင့္ ထိုင္းဘက္က ဗိုလ္မႉးႀကီး အူကရစ္ႏို႔ကန္ဖဲ တို႔က ဖဲႀကိဳးျဖတ္ ဖြင့္လွစ္ေပးသည္။
ဖြင့္ပြဲတက္ေရာက္လာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ဒု ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က“အခုလို တံတားျပန္ဖြင့္ ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို ျပန္လည္ျပဳလုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာျဖစ္တယ္၊ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ဒုတိယ အႀကီးဆံုးကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ျဖစ္တယ္”ဟု ေျပာသည္။
တံတား ပိတ္ထားသည့္ ကာလအတြင္း ထိုင္းကုန္သည္မ်ားဘက္က လစဥ္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၃၀၀၀ ခန္႔ ဆံုးရံႈး ေနရသည့္
ျပႆနာမ်ား မရိွႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္ ႏွစ္ဘက္အစိုးရ တာ၀န္ရိွသူမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ရိွသည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီး ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္း ကလည္း ေျပာသည္။
“ျမန္ဘက္က တံတားကို ပိတ္ထားတာ တႏွစ္ခြဲရိွေတာ့မယ္၊ တံတား တလပိတ္ရင္ ထိုင္းဘက္က ဘတ္သန္း ၃၀၀၀ ေလာက္ ကုန္သြယ္မႈဆံုးရံႈးတယ္၊ တႏွစ္ခြဲနီးပါးဆိုေတာ့ ဘီလီယံနဲ႔ ခ်ီးၿပီးဆံုးရံႈးတယ္၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္မီွခိုသူေတြလည္း အခက္အခဲျဖစ္ၾကရတယ္၊ ဒီေန႔ကစၿပီးကုန္စည္ေတြ ျမန္မာဘက္ စပို႔ၿပီျဖစ္လို႔ ပံုမွန္ကုန္သြယ္ေရး ျပန္ေရာက္ရိွတဲ့ အတြက္ အားလံုးေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတယ္”ဟု ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္း က ဆိုသည္။
ယေန႔နံနက္မွစ၍ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္သည့္ယာဥ္မ်ား အျပန္အလွန္ေျပးဆြဲလ်က္ရိွၿပီး ျမ၀တီရိွ ခရီးသည္ပိ႔ု႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္မ်ားလည္း ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ ခရီးစဥ္ကို ေျပးဆြဲေနၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ ကုန္သည္တဦးျဖစ္သည့္ မရီက“တံတားဖြင့္လိုက္ေတာ့ ျပႆနာေတြနည္းသြားတယ္လို႔ ေျပာရ မယ္၊ ျမ၀တီ ကေန မဲေဆာက္ ကားစီးရံုပဲ၊ အရင္လို ကားတတန္ ေလွတတန္ အလုပ္မရႈပ္ေတာ့ဘူး၊ တရား၀င္ ကုန္သြယ္ေရး ျပန္ ဖြင့္လိုက္တဲ့ အတြက္ ထိုင္းကုန္နဲ႔ ျမန္မာ ကုန္ေတြကို အရင္လိုေအာက္လမ္းကေန ခိုးသယ္စရာမလိုေတာ့ဘူး၊ ထိုင္းနဲ႔ကုန္သြယ္ရာ မွာလည္း ျမန္မာကုန္သည္ေတြ နစ္နာမႈမရိွေတာ့ဘူး”ဟု ေျပာသည္။
ယင္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို နယ္စပ္လံုၿခံဳေရး အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရက ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၈ ရက္ ေန႔က စတင္ပိတ္ခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ရပ္ဆိုင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
တံတား အရွည္မီတာ ၄၂၀ ရိွသည့္ ထိုခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၿပီး တံတား တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ပင္ ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္လည္း အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ပြဲက်င္းပရာ ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားဖြင့္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ ကရင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္း ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႔ႏွင့္အတူ ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ ႀကီးဌာန၏ ၀န္ႀကီးအႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ Mr Phronphong Nopphalit ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႔၀င္မ်ားသည္ အဆိုပါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြင့္ပြဲသို႔တက္ေရာက္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
post by ဧရာ၀တီ
0 comments ::
စာဖတ္သူေတြရဲ့ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ... !