ထုိင္းႏုိင္ငံ ေရႀကီးမႈေၾကာင့္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ ရာႏွင့္ခ်ီသည့္ ေနရပ္ျပန္ ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ားကို လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး (လ၀က)ႏွင့္ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ားက လမ္းခရီးႏွင့္မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ရွိ စစ္ေဆးေရးဂိတ္မ်ားတြင္ ဖမ္းဆီး၍ေငြေၾကးေကာက္ခံေနၾက သည္။
ျမန္မာ အလုပ္သမား ၃၀၀၀ ခန္႔ရွိ အျပည့္အၾကပ္တင္ထားေသာ ဘတ္စ္ကား ၁၃ စီးႏွင့္ မီနီဗင္၂ စင္းတို႔ကို ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္ေန႔က ၁ နာရီ မွ ၄ နာရီအတြင္း ထိုင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕တဖက္ကမ္းသို႔ ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားက ပို႔ေဆာင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေၾကာင္း ကေနဒါ ႏုိင္ငံသား စိုင္းစိုး၀င္းလတ္က ေျပာျပသည္။
ယင္း ကားမ်ားေပၚတြင္ ကေလးငယ္မ်ား ႏွင့္ ဖ်ားနာေနသူမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။
“အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးတဦးက လမ္းဆိုတာ ေလွ်ာက္ႏိုင္ရုံေလးပါ၊ သူတို႔ကို တိရစာၱန္ေတြ တင္တဲ့ ကားမ်ိဳးထဲမွာ ျပည့္ၾကပ္ေန ေအာင္ ထည့္ တင္သြားတာက လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈ တခုပါ၊ ဂိတ္မွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာအရာရွိေတြကလည္း သူတို႔ကို ဖယ္ရီေပၚကို ႏြားေတြလုိ ေမာင္းတင္ေနတယ္”ဟု စိုင္းစိုး၀င္းလတ္က ဆက္ေျပာသည္။
အဖမ္းခံရသည့္ ျမန္မာ အလုပ္သမား အမ်ားစုသည္ ထုိင္းတြင္ တရား၀င္ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္လက္မွတ္ ရရွိရန္ မွတ္ပံုတင္ ထားသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမားအေရး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အဖြဲ႔မ်ားက ဆိုသည္။
ထို မွတ္ပုံတင္ထားသူမ်ားတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ အလုပ္ႏွင့္ နယ္ေျမကန္႔သတ္ထားျခင္း ခံရသူမ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရ သည္။
ထိုင္းအာဏာပုိင္မ်ားက ယင္းအလုပ္သမားမ်ားကိုဖမ္းဆီးရျခင္းမွာ ေရေဘးေၾကာင့္ထြက္ေျပးလာေသာ္လည္း နယ္ေက်ာ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု အေၾကာင္း ျပခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္လည္း အဖမ္းခံရသူမ်ားသည္ ထုိင္း ဘတ္ေငြ ၂၈၀၀ ခန္႔ ေပးေဆာင္ပါက ျပန္လည္လႊတ္ေပးေၾကာင္း မၾကာေသးခင္ ရက္ပုိင္းက မဲေဆာက္တြင္ အဖမ္းခံရၿပီး ျပန္လြတ္လာသူ တဦးက ေျပာသည္။
“က်ေနာ္က ထိုင္း လ၀က ကို ပိုက္ဆံ ၂၈၀၀ ေပးၿပီး ျပန္လြတ္လာတာ၊ အခု ဘယ္သြားသြား သြားလို႔ရတယ္”ဟု ၎က ဆို သည္။
ထုိသုိ႔ ျဖစ္ပြားေနမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဧရာ၀တီ က မဲေဆာက္ လ၀က ဌာနကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းေသာ္လည္း ျပန္လည္ေျဖ
ၾကားျခင္း မရွိေခ်။
ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ ျပန္ပို႔ခံရသည့္ တျခားေသာ အလုပ္သမား တဦးကလည္း“DKBA (တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္)ဂိတ္ကို ဘတ္ ၂၅၀၀ ေပးလိုက္ရတယ္”ဟု ေျပာျပသည္။
ယခုလလယ္ပိုင္းကလည္း ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ ေနရပ္ျပန္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားကို ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္ DKBA ႏွင့္ လူပြဲစားမ်ား ပူးေပါင္း၍ အဓမၼ ေငြေတာင္းခံမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
လူ႔ အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း(HRDF)မွ ညႊန္ၾကားေရးမႉး အန္ဒီ ေဟာလ္က အလုပ္သမားမ်ားအေပၚ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္ေနမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ မရွိေၾကာင္း၊ ၂ ႏိုင္ငံ အစုိးရက အလ်င္အျမန္ အေရးယူေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
“ဒုကၡေရာက္လာသူေတြဆီကေန အက်ိဳးအျမတ္ယူေနတဲ့ အရာရွိေတြရဲ႕လုပ္ရပ္က ဆိုး၀ါးလြန္းတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။
ယမန္ေန႔က ပထံုဌာနီ ေဒသ လိုင္ခိုင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိ ေရေဘး ကယ္ဆယ္ေရး စခန္းသို႔ လာေရာက္သည့္ ထိုင္း ဒု ၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ႏွင့္ အလုပ္သမား ၀န္ႀကီးတို႔ကို ေတြ႔ဆုံခဲ့ၿပီး အလုပ္သမားအေရး ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း အန္ဒီ ေဟာလ္က ဆက္ေျပာသည္။
“ျမန္မာသံရုံးနဲ႔ လက္တြဲၿပီး ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ေျပာေတာ့ သူတို႔က ေဆာင္ရြက္ေနၿပီလို႔ ေျပာပါတယ္”ဟု ၎က ရွင္းျပ သည္။
ထုိင္းေရွ႕ေန စူလေဖာင္ကလည္း“ဘန္ေကာက္မွာ ေရႀကီးလို႔ ဒုကၡေရာက္ၿပီး ျပန္လာတဲ့ လူေတြကို ကူညီသင့္တယ္၊ ထပ္ၿပီး ဒုကၡထပ္ေရာက္ေအာင္ မလုပ္သင့္ဘူး”ဟု ေျပာသည္။
စူလေဖာင္ သည္ ထိုင္းလႊတ္ေတာ္၏ ႏိုင္ငံမဲ့မ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒျပဌာန္းေရး ဆပ္ေကာ္မတီ၀င္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ တဦးျဖစ္ သည္။
ထိုင္း ေရႀကီးမႈေၾကာင့္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား ရပ္တည္ရန္ အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရၿပီး ယခင္တပတ္ စေနေန႔မွ စတင္၍ ေန႔စဥ္ လူ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေနရပ္သို႔ ျပန္ေနခဲ့ၾကသည္။
ထိုင္းတြင္ေရာက္ရိွေနၾကသည့္ ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ားက ေနရပ္ ေဒသအသီးသီးသို႔ ျပန္လွ်င္ ျမ၀တီနယ္စပ္ လမ္းကို အမ်ားဆုံး အသံုးျပဳၾကျခင္းမွာ ျမ၀တီ-ရန္ကုန္ ခရီး အကြာအေ၀း၂၆၅ မိုင္ကို ကားျဖင့္ ၁၄ နာရီခန္႔သာ သြားရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ဟု သိရသည္။
ထိုင္းႏုိင္ငံအတြင္း ေနထိုင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား၂ သန္းမွ ၄ သန္းၾကားရွိေၾကာင္း အလုပ္သမားအေရး ေဆာင္ ရြက္ေနသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။
ျမန္မာ အလုပ္သမား ၃၀၀၀ ခန္႔ရွိ အျပည့္အၾကပ္တင္ထားေသာ ဘတ္စ္ကား ၁၃ စီးႏွင့္ မီနီဗင္၂ စင္းတို႔ကို ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္ေန႔က ၁ နာရီ မွ ၄ နာရီအတြင္း ထိုင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမ၀တီၿမိဳ႕တဖက္ကမ္းသို႔ ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားက ပို႔ေဆာင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရေၾကာင္း ကေနဒါ ႏုိင္ငံသား စိုင္းစိုး၀င္းလတ္က ေျပာျပသည္။
ယင္း ကားမ်ားေပၚတြင္ ကေလးငယ္မ်ား ႏွင့္ ဖ်ားနာေနသူမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။
“အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးတဦးက လမ္းဆိုတာ ေလွ်ာက္ႏိုင္ရုံေလးပါ၊ သူတို႔ကို တိရစာၱန္ေတြ တင္တဲ့ ကားမ်ိဳးထဲမွာ ျပည့္ၾကပ္ေန ေအာင္ ထည့္ တင္သြားတာက လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈ တခုပါ၊ ဂိတ္မွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာအရာရွိေတြကလည္း သူတို႔ကို ဖယ္ရီေပၚကို ႏြားေတြလုိ ေမာင္းတင္ေနတယ္”ဟု စိုင္းစိုး၀င္းလတ္က ဆက္ေျပာသည္။
အဖမ္းခံရသည့္ ျမန္မာ အလုပ္သမား အမ်ားစုသည္ ထုိင္းတြင္ တရား၀င္ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္လက္မွတ္ ရရွိရန္ မွတ္ပံုတင္ ထားသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမားအေရး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အဖြဲ႔မ်ားက ဆိုသည္။
ထို မွတ္ပုံတင္ထားသူမ်ားတြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ အလုပ္ႏွင့္ နယ္ေျမကန္႔သတ္ထားျခင္း ခံရသူမ်ား ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရ သည္။
ထိုင္းအာဏာပုိင္မ်ားက ယင္းအလုပ္သမားမ်ားကိုဖမ္းဆီးရျခင္းမွာ ေရေဘးေၾကာင့္ထြက္ေျပးလာေသာ္လည္း နယ္ေက်ာ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု အေၾကာင္း ျပခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္လည္း အဖမ္းခံရသူမ်ားသည္ ထုိင္း ဘတ္ေငြ ၂၈၀၀ ခန္႔ ေပးေဆာင္ပါက ျပန္လည္လႊတ္ေပးေၾကာင္း မၾကာေသးခင္ ရက္ပုိင္းက မဲေဆာက္တြင္ အဖမ္းခံရၿပီး ျပန္လြတ္လာသူ တဦးက ေျပာသည္။
“က်ေနာ္က ထိုင္း လ၀က ကို ပိုက္ဆံ ၂၈၀၀ ေပးၿပီး ျပန္လြတ္လာတာ၊ အခု ဘယ္သြားသြား သြားလို႔ရတယ္”ဟု ၎က ဆို သည္။
ထုိသုိ႔ ျဖစ္ပြားေနမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဧရာ၀တီ က မဲေဆာက္ လ၀က ဌာနကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းေသာ္လည္း ျပန္လည္ေျဖ
ၾကားျခင္း မရွိေခ်။
ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ ျပန္ပို႔ခံရသည့္ တျခားေသာ အလုပ္သမား တဦးကလည္း“DKBA (တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္)ဂိတ္ကို ဘတ္ ၂၅၀၀ ေပးလိုက္ရတယ္”ဟု ေျပာျပသည္။
ယခုလလယ္ပိုင္းကလည္း ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ ေနရပ္ျပန္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားကို ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္ DKBA ႏွင့္ လူပြဲစားမ်ား ပူးေပါင္း၍ အဓမၼ ေငြေတာင္းခံမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
လူ႔ အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း(HRDF)မွ ညႊန္ၾကားေရးမႉး အန္ဒီ ေဟာလ္က အလုပ္သမားမ်ားအေပၚ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္ေနမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ မရွိေၾကာင္း၊ ၂ ႏိုင္ငံ အစုိးရက အလ်င္အျမန္ အေရးယူေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
“ဒုကၡေရာက္လာသူေတြဆီကေန အက်ိဳးအျမတ္ယူေနတဲ့ အရာရွိေတြရဲ႕လုပ္ရပ္က ဆိုး၀ါးလြန္းတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။
ယမန္ေန႔က ပထံုဌာနီ ေဒသ လိုင္ခိုင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိ ေရေဘး ကယ္ဆယ္ေရး စခန္းသို႔ လာေရာက္သည့္ ထိုင္း ဒု ၀န္ႀကီး ခ်ဳပ္ႏွင့္ အလုပ္သမား ၀န္ႀကီးတို႔ကို ေတြ႔ဆုံခဲ့ၿပီး အလုပ္သမားအေရး ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း အန္ဒီ ေဟာလ္က ဆက္ေျပာသည္။
“ျမန္မာသံရုံးနဲ႔ လက္တြဲၿပီး ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းဖုိ႔ေျပာေတာ့ သူတို႔က ေဆာင္ရြက္ေနၿပီလို႔ ေျပာပါတယ္”ဟု ၎က ရွင္းျပ သည္။
ထုိင္းေရွ႕ေန စူလေဖာင္ကလည္း“ဘန္ေကာက္မွာ ေရႀကီးလို႔ ဒုကၡေရာက္ၿပီး ျပန္လာတဲ့ လူေတြကို ကူညီသင့္တယ္၊ ထပ္ၿပီး ဒုကၡထပ္ေရာက္ေအာင္ မလုပ္သင့္ဘူး”ဟု ေျပာသည္။
စူလေဖာင္ သည္ ထိုင္းလႊတ္ေတာ္၏ ႏိုင္ငံမဲ့မ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒျပဌာန္းေရး ဆပ္ေကာ္မတီ၀င္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ တဦးျဖစ္ သည္။
ထိုင္း ေရႀကီးမႈေၾကာင့္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား ရပ္တည္ရန္ အခက္အခဲႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရၿပီး ယခင္တပတ္ စေနေန႔မွ စတင္၍ ေန႔စဥ္ လူ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ေနရပ္သို႔ ျပန္ေနခဲ့ၾကသည္။
ထိုင္းတြင္ေရာက္ရိွေနၾကသည့္ ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ားက ေနရပ္ ေဒသအသီးသီးသို႔ ျပန္လွ်င္ ျမ၀တီနယ္စပ္ လမ္းကို အမ်ားဆုံး အသံုးျပဳၾကျခင္းမွာ ျမ၀တီ-ရန္ကုန္ ခရီး အကြာအေ၀း၂၆၅ မိုင္ကို ကားျဖင့္ ၁၄ နာရီခန္႔သာ သြားရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ဟု သိရသည္။
ထိုင္းႏုိင္ငံအတြင္း ေနထိုင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား၂ သန္းမွ ၄ သန္းၾကားရွိေၾကာင္း အလုပ္သမားအေရး ေဆာင္ ရြက္ေနသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။
0 comments ::
စာဖတ္သူေတြရဲ့ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ... !